LISENSSIT

SPBLn pelaajalisenssi kaudelle 2021 on 30€/pelaaja, alle 18-vuotias 20€.

SPBLn lisenssi EI SISÄLLÄ VAKUUTUSTA KAUDELLA 2021. Jokainen pelaaja on velvollinen huolehtimaan omasta vakuuttamisestaan liiton kilpasarjoihin osallistuessaan. Liitto suosittelee vakuutusta, mutta ei sitä vaadi.

Lisenssimaksut suoritetaan liitolle kootusti seuroittain: Esim. Joukkue A:n pelaajat maksavat lisenssinsä Joukkue A:n seuran tilille, josta seura tilittää Joukkue A:n pelaajien lisenssimaksut yhtenä tilisiirtona liiton tilille viimeistään 10.6.2021 mennessä. Seuran maksuun merkataan seuran nimi + maksettujen lisenssien määrä (summa maksettavien lisenssien määrän mukaan).

Tämän jälkeen Joukkue A lähettää sähköpostilla liiton tiedottajalle (hyytiainen.n@gmail.com) joukkueensa lisenssin lunastaneiden listan, josta tulee käydä ilmi pelaajan nimi, osoite, puhelinnumero sekä sähköpostiosoite.

Tiedot kerätään lisenssimaksujen tarkistamista varten, mutta ennen kaikkea mahdollisen Korona-altistumisten tiedottamiseen/jäljittämiseen. (Tietoja ei myöskään luovuteta eteenpäin kolmansille osapuolille.)

SPBL TURNAUSJÄRJESTELMÄ 2021

Kauteen 2021 ilmoittautui yhteensä 16 joukkuetta. Näistä 7 haluaa jatkaa SM-liigassa ja 9 Divisioonassa.

Pelit järjestetään seuraavasti,

SM-liiga:
Peliaika 7 minuuttia
Mercy – 3, eli peli loppuu mikäli toinen joukkue saa 3 pisteen etumatkan, esim. 3-0, 5-2, 9-6 jne.
Joukkueet pelaavat alkusarjassa neljää muuta joukkuetta vastaan. Joukkueet arvotaan kaavioon mikä ratkaisee alkusarjan vastustajat.
Alkusarjan jälkeen pisteissä 5.-7 sijalla olevat menevät kolmen joukkueen alempaan loppusarjaan, jossa pelaavat round robin -sarjan sijoitusten 5.-7. päättämiseksi. Alkusarjan pisteet eivät siirry loppusarjaan.
Alkusarjan neljä parasta siirtyvät semifinaaleihin:
SF1: L1 vs L4
SF2: L2 vs L3
Semifinaalin häviäjät pelaavat pronssipelin ja voittajat SM-liigan finaalin.

Divisioona:
Peliaika 7 minuuttia
Alkusarjan jälkeen pisteissä 5.-9 sijalla olevat menevät viiden joukkueen alempaan loppusarjaan. Joukkueet pelaavat loppusarjassa kahta muuta joukkuetta vastaan. Joukkueet arvotaan kaavioon mikä ratkaisee alkusarjan vastustajat. Nämä kaksi loppusarjan peliä lisätään alkusarjan pisteisiin ja näin päätetään divarin sijat 5. – 9.
Divarin alkusarjan neljä parasta siirtyvät semifinaaleihin:
SF1: D1 vs D4
SF2: D2 vs D3
Semifinaalin häviäjät pelaavat pronssipelin ja voittajat Divarin finaalin.

Kaikki joukkueet pelaavat yhteensä 6 peliä turnauspäivän aikana.

1.kierroksella aamulla aloittaa liiga, divari päivällä. 2. ja 3.kierros divari aamulla, liiga päivällä.  Ja 4.kierroksella aamulla aloittaa liiga ja divari päivällä.